SMART EDUCATION

7D30A6174D0A4C19B66E199C2E54AC82

CPD

Leden van de BVC moeten voldoen aan bepaalde voorwaarden voor permanente vorming en bijscholing om de professionele kwaliteit van zorgverlening aan patiënten te kunnen blijven garanderen. Chiropractors van de BVC moeten 30 credits per jaar verzamelen (150 per 5 jaar). 1 credit staat hierbij voor 1 uur studie. Studiepunten kunnen o.a. verdiend worden met literatuur lezen, seminaries bijwonen, online cursussen volgen of via klinische rondes met collega’s. De inhoud hiervan moet wetenschappelijk onderbouwd zijn. De Belgische Vereniging van Chiropractors volgt hierbij de richtlijnen van de European Academy of Chiropractic.

Sinds mei 2018 kunnen leden van de BVC opleidingen en bijscholingen volgen van Smarteducation. De BVC is hiervoor een partnership aangegaan. In samenspraak met Smarteducation heeft de raad van bestuur van de BVC een selectie van opleidingen en bijscholingen van Smarteducation samengesteld en geaccrediteerd.

Meer informatie over Smarteducation en de opleidingen is te vinden op www.smarteducation.be

Belgische Vereniging van Chiropractors
Graaf Van Landaststraat 17 - 9700 Oudenaarde