VERENIGING

BVC

Raad van bestuur

De raad van bestuur van de BVC bestaat momenteel uit vijf leden en wordt ondersteund door een nationaal secretariaat.

Doelstellingen, kwaliteit en ethiek

De Belgische vereniging van Chiropractors garandeert en controleert al meer dan 60 jaar lang de opleiding, de nascholing en de ethische beoefening van het beroep en garandeert op deze wijze een maximale kwaliteit van zorgverlening en veiligheid aan de patiënt.

Zegel BVC 2024

Zorgkwaliteit

Wat betekent deze zegel?

Zegel BVC 2024

Historiek

De eerste chiropractor vestigde zich in België in 1923.

1923: Vestiging van de eerste chiropractor in België.

1932: Oprichting van de European Chiropractors’ Union (ECU).

Beproefde geneeswijze

Meer dan 1 op de 3 Belgen raadpleegt minstens één keer in zijn leven een chiropractor, homeopaat, osteopaat of acupuncturist.  Volgens een gezondheidsenquête van 2001 in opdracht van de federale overheid bezocht 11% van de Belgische patiënten ....

Week van de rug

De BVC probeert om elk jaar tijdens de week van de rug een bepaald onderwerp nader toe te lichten.

Belgische Vereniging van Chiropractors
Graaf Van Landaststraat 17 - 9700 Oudenaarde