OEFENINGEN : STRAIGHTEN UP

Straighten Up Belgium

Straighten Up Belgium is een gemakkelijk en leuk dagelijks oefenprogramma, ontwikkeld door chiropractors, dat bestaat uit een aantal oefeningen die in totaal slechts 3 minuten duren. De oefeningen verbeteren de houding, versterken de spieren en helpen zo rugpijn te voorkomen.

Straighten Up Belgium

Kinderen

Tel de uren eens op dat kinderen zitten op een dag! Schoolwerk, computer, tablet of TV zorgen ervoor dat onze rug van kinds af aan belast wordt.  Maak je kinderen daarom reeds op jonge leeftijd vertrouwd met het belang van een goede ‘rughygiëne’.

chiropraxie

Volwassenen

Waarom Straighten Up?

• veelzijdig
  • snel
  • gevarieerd

Fiets je fit

We zitten veel te veel, gemiddeld 55-70% van de dag.

Chiropractors weten dat je rugklachten kan voorkomen door regelmatig te bewegen.

De fiets nemen, bijvoorbeeld voor woon-werkverkeer, is dus een makkelijke manier om aan je dagelijkse dosis beweging te komen en het is bovendien goed voor je rug.

Voorwaarde is wel dat je fiets juist is afgesteld.

Ergonomie

Naast het Straighten Up programma, is een juiste houding tijdens bijvoorbeeld tillen of computerwerk ook erg belangrijk voor een goede rughygiëne. Ergonomisch advies en tips om rugklachten te voorkomen, heeft de Belgische Vereniging van Chiropractors gebundeld in 4 brochures.

Tips van de chiropractor :

computerwerk

slaaphouding

tiltechnieken

zithouding

WEEK VAN DE RUG 2018

Naar aanleiding van “World Spine Day” organiseert de Belgische vereniging van Chiropractors (BVC) ook dit jaar “de week van de rug”, namelijk van 15 tot en met 20 oktober. Over heel het land worden er gratis lezingen gegeven met als onderwerp: “Lage rugpijn; de feiten!”. Met dit initiatief hoopt de BVC enkele taboes rond rugpijn uit de wereld te helpen.

Klik hier om de deelnemende chiropractors te bekijken.

Belgische Vereniging van Chiropractors
Graaf Van Landaststraat 17 - 9700 Oudenaarde